Between these QSLs were many 1000 Miles per Watt QSL's.
For these QSL's, I determine the distance and calculate the Miles/Watt.
I mention these numbers in the comment field of the individual eQSL.
Last week I replied many eQSL's.
F6KDF 435 Miles and 8.5 mW gives 51128 Miles/Watt |
on the eQSL site.
So I was glad, that I had reduced that number
to about 10 remaining eQSLs.
But when opened my eQSL inbox a few days later, it knocked my socks off.
There were 208 eQSL's in my inbox.
This number is very large to reply manually.
A doubling in a couple of days.
And what if that number doubles again?
Hallo Bert, misschien toch tijd voor een logboek programma die ook eQSL kan verzorgen. Met de hand is bijna geen doen lijkt mij. Zelf bekijk ik elke QSL wel en verifieer ik het met mijn logboek. Maar de QSL bevestiging doet mijn logprogramma. Ik gebruik HRD versie 4. Maar er zijn meer mogelijkheden. 73, Bas
BeantwoordenVerwijderenHallo Bas, mijn reactie is op drie afzonderlijke momenten verloren gegaan toen ik antwoordde vanaf het vakantieadres (2x) en een keer thuis. Het intikken duurde langer dan het geduld van de verbinding. Gisteren in kladblok geschreven. De verbinding was gisteren weer weg. Nu eindelijk gelukt.
VerwijderenBedankt voor de tip. Eerlijk gezegd, heb ik in het verleden wel eens een ADIF bestand van de eQSL inbox gemaakt en ingelezen in Logger32. Daarna bewerkt en weer geupload. Dat was nog veel werk, want ik vermeld de gegevens omtrend Mijl per Watt, binnen 45 karakters, in het commentaarveld van eQSL.
Ik log in een speadsheet vanwege de rekenmogelijkheden. 73, Bert