woensdag 24 augustus 2016

Kanoen naar Rustpunt

Koeien.   Klik om te vergroten
Vandaag zou het erg warm worden, dus ben ik gaan  kanoen i.p.v. fietsen. Bij de brug naar Merwestein, de Doorslagbrug, ben ik gestart. De Doorslag af en dan aan het eind links af, de Kromme IJssel op. Een prachtig, rustig riviertje met aan beide zijde hoge bomen.  In de onderstaande foto linksboven. Onder de bomen was de temperatuur behagelijk.

Op de Kromme IJssel werd ik vergezeld door een ijsvogel. Deze blauwe schicht, leidde mij weg van het nest, door eerst opzichtig op een tak boven het water plaats te nemen en als ik dicht bij kwam zo'n vijftig meter voor mij uit te vliegen. Na 5 keer het zelfde kunstje vertoont te hebben, vloog het vogeltje in een flits het bos in en vermoedelijk terug naar het nest. Fantastisch.

Na het verlaten van het IJsselbos kom je in een mooi, kleinschalig wijde gebied. Foto rechtsboven. Daar voer ik door tot aan de Looije brug. Dit is de naam van de brug en van de boerderij die er naast ligt. Deze boerderij was "Boerderij van het jaar" in 1991. Foto linksonder.

Mijn einddoel was het gezellige  Rustpunt aan de Lage Dijk Zuid(38). Ik heb de kano bij de boerderij laten liggen en ging te voet naar het Rustpunt voor koffie en zelfgemaakte appeltaart. Ook weer fantastisch.

De foto rechtsonder toont het viaducht over de Kromme IJssel onder de drukke A2. Het punt is makkelijk herkenbaar vanaf de A2.

Al met al een heerlijke, zonnige relaxte middag. Bij het bewaren van het evenwicht, gebruik je andere spieren dan bij het fietsen. Dus had ik 's avond natuurlijk wel spierpijn. Er moet dus meer gekanood worden.

Klik om te vergroten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten