dinsdag 20 januari 2015

De stad in MIJ

Bern en de Alpen  detail  (Click)
Vorige week ben ik naar Museum IJsselstein geweest.
De tentoonstelling: De stad in MIJ toont de bebouwde verbeelding.
Schilderijen, bijzondere 360 graden foto's, wandkleden en objecten.

Fascinerende stadslandschappen
Ik werd verrast door de zeer gedetaileerde stadstekeningen van
Stefan Bleekrode. (Klik voor het artikel in het AD)
Vooral Bern en de Alpen vind ik heel bijzonder
Ik ben bijna in de tekening gekropen, om alle details zoals schoorstenen, dakkapelllen en hun schaduwen goed te kunnen bekijken.
Zeer de moeite waard om te zien.

De stad in MIJ. Bebouwde verbeelding van realistisch tot utopisch.
Museum IJsselstein. Nog te zien t.e.m. 15 maart 2015.

Bern en de Alpen   Stefan Bleekrode

Geen opmerkingen:

Een reactie posten