dinsdag 14 augustus 2012

Kanoën naar IJsselstein

Gisteren ben ik voor het eerst dit jaar met de kano weggeweest. Ik ben maar begonnen, met de kano tevoorschijn te halen. Omdat ik vorig jaar niet gevaren heb, zat de kano (dik) onder het stof. Voor het transport naar het water zet ik de kano op een drager met twee wieltjes. Dan kun je er moeiteloos kilometers mee lopen.

Het was windstil weer, met af en toe zon en een fijne temperatuur. Maar toen ik weg ging, was het bewolkt.

De reis ging naar IJsselstein, via de Doorslag en de Hollandse IJssel. In IJsselstein ben ik via de Havenstraat, een smal watertje achter de Voorstraat, naar de molen De windotter gevaren. De windotter is gelegen aan de Walkade in het historische centrum van IJsselstein, aan een mooi park(je). Bij de Molenstraat kun je makkelijk uit stappen op het grasveld.
Het centrum van IJselstein is zeer gezellig.

De kano met wieltjes. Klik op de foto om te vergroten.

Ik had in de tussentijd toch wel zin in koffie gekregen. Dus heb ik de kano op de kant getrokken en even de Benschopperstraat in gekeken gekeken of StraQs al open was. En jawel hoor, er zaten al mensen. Ik heb de kano zo gelegd dat ik hem in de gaten kon houden. De kofie is er heerlijk en de bediening is vriendelijk en attent. Ik was hier al eerder geweest, op de fiets, samen met mijn vrouw .

Toen ik weg wilde gaan, begon het ineens keihard te regenen. Ik ben toen in de regen eerst maar even snel heen en weer gelopen om de kano op zijn kopte gooien. Na een kwartierje was het weer droog. Via het Kronenburgplantsoen met zijn prachtige groene bomen, heb ik het rondje IJsselstein voltooid. Op de terugweg heb ik het laatste kwartier zachte regen gehad. Al met al heerlijke kanotocht.

Straqs, Benscopperstraat 19, IJsselstein

5 opmerkingen:

  1. Hallo Bert, leuke tocht. Ben nog nooit in IJsselstein geweest maar als ik er kom zal ik Straqs onthouden. 73, Bas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Bert, het is goed weer om te varen. Veel plezier, 73 Paul

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Bas en Paul, ondanks de regen was het een heerlijke tocht. Ongeveer 12 kilometer heen en terug is een mooie afstand om te beginnen. Ik kan de koffie aanraden bij Straqs, erg lekker. 73, Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bert,

    Er valt in deze omgeving nog een hoop te ontdekken.

    Dank voor de tips, al zal ik het niet met een kano bezoeken.

    73, Tjeerd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Tjeerd, met de fiets gaat het makkelijker, maar met de kano is wel leuker. Dan zie je de wereld vanaf het water en dat is heel mooi. 73, Bert

      Verwijderen