zondag 25 juni 2017

It is 50 years ago today

Het is vandaag op de kop af 50 jaar geleden, dat ik op 25 juni 1967 voor het eerst de LP Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band hoorde.

We waren met een groep van onze zwemclub op een langebaan wedstrijd. We hebben de wedstrijd van 2 kilometer gezwommen. Nadat we weer omgekleed waren en langs de baan zaten, klonk in eens uit de speakers van het PA systeem Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. We hebben ademloos zitten genieten van de hele LP tot en met de uitloopgroef van kant twee aan toe. De LP was kort te voren uit gekomen. In mijn herinnering heeft het nog enige tijd geduurd voor ik zelf de LP heb aangeschaft.

Het is ongelooflijk, maar de nummers op Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band klinken nog steeds fris, zelfs nog na 50 jaar.

Oplettende lezertjes hebben wellicht de bijzondere datum 25 juni 1967 herkend. Inderdaad dat was de dag dat 's avonds  All You Need Is Love  door ongeveer 400 miljoen mensen op 5 continenten werd bekeken in het programma Our World. Dus dat was dubbel genieten. Maar niet voor iedereen. Want toen we weer thuis waren hoorden we het nieuws over de windhoos in Tricht.

6 opmerkingen:

  1. Hallo Bert, ik had van die windhoos nog nooit eerder gehoord. Wat een ramp! Het liedje ken ik wel natuurlijk maar was nog van voor ik geboren werd...73, Bas

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Bas, Sgt.Pepper's, All You Need Is Love en Tricht zitten bij mij in het vakje "25 juni 1967". Nu 50 jaar later geniet ik nog steeds van die muziek. 73, Bert

      Verwijderen
  2. Hallo Bert, een geweldige tijd was het toen met die mooie popmuziek. De "Flowerpower" was in opmars en overal was het "Peace man". Op mijn rug van mijn spijkerjasje het Ban-de-bom teken en de eerste trekjes aan "Black Libanon" weet ik mij nog goed te herinneren. De muziek was sfeervol met mooie teksten die je aanspraken als tiener. Een tijd die ik nooit zal vergeten en zodra de klanken van de Beatles, Stones en anderen klinken denk je automatisch terug aan die tienerjaren. Nog vaak geniet ik van de muziek uit die tijd. Leuk dat je hier aandacht aan schonk. 73 Hans, PE1BVQ.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Hans, Met mijn dertiende verjaardag kreeg ik mijn eerste transistor radio met MG met Radio 3 en Veronica. Fantastisch. Toen hoorde je o.a. The Kinks en de Small Faces. hi. 73, Bert

      Verwijderen
  3. Hallo Bert, mooi album, ik weet ook nog goed dat ie uit kwam. Het blijft nog steeds een top album. 73 Paul PC4T

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Paul, ik geniet nog steeds van de verscheidenheid aan verschillende nummers. Misschien heb je ook het Uur van de Wolf op 1 juni gezien met de Analogues. Ze spelen Sgt. Pepper's op de orginele instrumenten, om het zo authentiek mogelijk te laten klinken.
      Echt fantastisch. 73, Bert
      https://tvblik.nl/het-uur-van-de-wolf/the-analogues-sgt-pepper-50-jaar-later

      Verwijderen