zondag 5 augustus 2012

Theetuin De kwakel

Het was heerlijk, zonnig weer, daarom besloten mijn vrouw en ik om naar theetuin De kwakel te gaan. De kwakel is een zeer gezellige theetuin, die gelegen is aan de Lange Linschoten, in de buurt van Oudewater. Een prachtig riviertje waarop je uitstekend kunt kanoën. Ik ga altijd voor de koffie en de heerlijke monchou taart.

Klik op de foto's om deze te vergroten

Je hebt je wellicht afgevraagd, wat een kwakel is. Het is de naam van de karakteristieke hoge bruggetjes.  De kwakels gaan hier over de Lange Linschoten. Toen ik naar de kwakels informeerde, zei men specifiek  te letten op de treden die de bruggetjes hebben en de ruimte naast de treden, die het mogelijk maakt om de fiets aan de hand mee te nemen over de brug. 


Kwakel  bij de theetuin - Klik om te vergroten

De kwakel op de foto's ligt pal voor theetuin De kwakel. Deze kwakel was mij nog nooit eerder opgevallen. De vriendelijke jongeman op de kwakel leuning, want zo zal die wel heten, zei dat ik gerust een actie foto van de sprong mocht maken. Maar daar zijn digitale toestellen veel te traag voor.

Als je in de buurt van Oudewater komt, moet je beslist even langs gaan. Het is een prachtige omgeving, de bediening is vriendelijk en de koffie en de taart zijn heerlijk.
Het adres: Noord-Linschoterzandweg 53-A  3425 EL Snelrewaard, 06 24924304

Geen opmerkingen:

Een reactie posten